Wednesday, January 16, 2013

За Македонските хагади

- О диаче учениј
у школом избраниј.
Кажи мене что сут
на земли?
- Честниј оче духовниј,
кажа ќе ти, что сут
на земли:
Един син Мариин,
Исус Христос над всеми царствуем,
Два табла Моисеови,
три јерарха великиј,
четири евангелисти,
пет рани Христови,
шест собор Боородичне,
сед’м тајни црковниј,
ос’м милостиниј Божиј,
девјат чини ангелстиј,
десјат заповеди Божиј
единадесјат небеса,
дванадесјат апостоли.
Од еден ракописен Молитвеник од 19 век.

***

- Еј ти ѓаче, учениче,
наш колани избрани,
кажи мене што е едно?
-Ќе ти кажу чесно дуовниче:
дванаесет апостоли,
единаесе небеси,
десет Божи заповест,
девет чина ангели,
осум гласа Божи,
сед’м црков тајни,
шес’ собора велики,
пет рани христови,
четири евангелиета,
три рала велики,
два табура Мојсеја,
един син Мариин,
Исус Христос над всеми,
над наме царствует.
Од Кратовско, Запишал Ефрем Каранов.

***

1. Да клаеме ушче едно,
да станат два пати:
две очи мома има,
еден ми е булбул,
шчо ми рано пеит,
рано во мај месец.
2. Да клаеме ушче едно,
да станат три пати,
три нодзи пиростија,
две очи мома има,
еден ми е булбул...
Итн.
3. Да клаеме ушче едно,
да станат четири пати,
четири нодзи крава има,
три нодзи пиростија,
две очи мома има.
Итн.
4. да клаеме ушче едно,
да станат пет пати:
пет прсти рака има.
Итн.
5. Да клаеме ушче едно,
да станат шест пати.
шест месеци пол година.
Итн.
6. Да клаеме ушче едно,
да станат седом пати.
седом дена в неделјата.
Итн.
7. Да клаеме ушче едно
да станат осом пати:
осом моми на орото.
Итн.
8. Да клаеме ушче едно,
да станат девет пати,
девет мина на чужбина,
осом моми на орото,
седом дена в неделјата,
шест месеци пол година,
пет прсти рака има,
четири нодзи крава има,
три нодзи пиростија,
две очи мома има,
еден ми е булбул,
што ми рано пеит,
рано во мај месец.
 
Лудвик Куба

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.